TWARZ

TWARZ

Flora zachęca do ćwiczeń

Flora zachęca do ćwiczeń

96% Polaków nie wie, że brak aktywności fizycznej może przyczynić się do rozwoju chorób układu krążenia – wynika z najnowszego raportu społecznego Instytutu Flory, powołanego przez firmę Unilever, producenta margaryny marki Flora.

Polacy nie wymieniają aktywności fizycznej jako czynnika ryzyka chorób układu krążenia. Zaledwie 4 na 100 ankietowanych zauważa związek pomiędzy statycznym trybem życia a występowaniem dolegliwości sercowo-naczyniowych. Tymczasem regularne uprawianie sportu pomaga nie tylko zachować doskonałe samopoczucie – poprawić kondycję całego organizmu, ale i przedłużyć życie.

Możliwość wystąpienia problemów sercowo-naczyniowych u osób uprawiających sport jest o połowę niższa niż u tych, które nie ćwiczą. Wystarczy 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie,
aby usprawnić pracę narządów i poprawić ukrwienie tkanek. Przestrzeganie zasad zdrowego stylu życia: regularne uprawianie sportu i właściwy sposób odżywiania minimalizują ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

Ćwiczenia na „6” 

1. Serce – zmuszając serce do cięższej pracy, wzmacniamy i poprawiamy jego kondycję, a więc wydajność, dzięki czemu usprawnia się krążenie krwi oraz zdolność do efektywnego wykorzystywania tlenu w całym organizmie.
2. Mięśnie – zwiększenie siły mięśni, dzięki regularnym ćwiczeniom, działa pobudzająco na układ krążenia. Przez naczynia krwionośne do komórek przedostają się większe ilości tlenu i substancji odżywczych, a usuwane są produkty przemiany materii. Dotlenione mięśnie mogą pracować dłużej
i wydajniej – czyli poprawia się kondycja i wytrzymałość organizmu.
3. Stawy – aktywność fizyczna pozwala utrzymać prawidłową ruchomość stawów, co zmniejsza ryzyko wystąpienia ich bolesności i zesztywnienia w starszym wieku. Dzięki sprawnym stawom, możemy być aktywni przez całe życie.
4. Płuca – wykonywanie regularnych ćwiczeń fizycznych usprawnia pracę całego układu oddechowego. Wzmożona praca płuc pozwala zwiększyć ilość pobieranego tlenu, który poprzez układ krwionośny jest transportowany do wszystkich komórek organizmu.
5. Mózg – w trakcie wysiłku poprzez naczynia krwionośne do mózgu dopływa większa ilość natlenionej krwi. Poprawia się jego praca – łatwiej nam zapamiętywać i koncentrować się.
6. Skóra – sprawny układ krążenia to zdrowszy wygląd skóry. Ćwiczenia fizyczne powodują wzmożony przepływ krwi przez drobne naczynia krwionośne, dzięki czemu prawidłowo dotleniona skóra jest elastyczna i jędrna, a cera ma rumiany kolor.

Jeśli jeszcze nie zacząłeś ćwiczyć regularnie, rozpocznij od dziś.